🏃 5 tricks til at smide julefedtet 💃

Det kan være svært at komme i gang igen efter en december fyldt med godter og julefrokoster… Men det er ikke umuligt! Vi har samlet 5 tricks, som kan hjælpe dig med at smide julefedtet.

 

  • Smid de resterende julesnacks ud 🍫

Det gør ondt, vi ved det. Men skal du i form, må du undgå de tilbageværende julesnacks. Hvis du har haft gæster, så giv evt. gæsterne dine snacks med hjem. På den måde, feder du nogle andre op, mens du selv undgår de ekstra kalorier. Det er sgu’da win/win hva’? Hvem gider i øvrigt også spise skum og marcipan, når julen er overstået!? Os alle, givetvis. Men få det nu bare smidt ud, okay.

 

  • Sæt dig et realistisk ugentligt mål med din træning 🏃

At træne mindst 1 gang om uge, at gå mindst 10.000 skridt om dagen, eller noget helt tredje. Sæt dig et mål, som er realistisk. Når du begynder at indfri dine realistiske mål, kan du begynde at bygge på og øge træningen. Sæt nye realistiske mål, og se din udvikling ske, lige så stille og roligt. Det er vigtigt ikke at forhaste sin udvikling, så man kører sur i det eller mister motivationen. Gør det sjovt, realistisk og udviklende. Lidt ad gangen, skridt for skridt, uge for uge.

 

  • Noter din træning 📝

Undgå at fokusere på, hvad du kunne have gjort. Fokuser på alt det, du allerede har gjort. Noter hver gang du træner – f.eks. i en af de mange apps, som findes til din telefon. Hvis du er ved at miste motivationen, kan du gå ind og se hvor meget du har præsteret. Gør det til en sport i sig selv at få fyldt app’en op og skabe flere notater og resultater.

 

  • Spis langsomt og kun 1 portion 🍝

Spis stille og roligt, og hold en pause efter 1 portion. Du vil indse, at du tit ikke behøver portion nr. 2. I juledagene har mange af os for vane at spise, til vi ikke længere kan stå. Det kan være svært at komme af med en sådan tilgang til måltider. Navnligt hvis maden er exceptionelt god. Men sørg for at holde dig fra at spise mere, end du har behov for. Du kan evt. tælle dine daglige kalorier på en af de mange forskellige apps, der findes til dette formål.

 

  • Tilmeld dig et løb i 2020

Nytårsforsæt er lidt af en kliché. Men der er en grund til, at det er så populært. At have et mål hjælper gevaldigt på ens motivation. Studier viser, at 8 ud af 10 træner mere, når de er tilmeldt et event, som de har brug for at forberede sig til. Den helt store effekt opstår især, når man fortæller andre om sit mål. Det skaber større commitment og ansvar for rent faktisk at gennemføre og opnå de mål, man har fortalt venner, familie og sig selv, at man har sat for 2020.

 

Giv dig selv en målsætning her

 

Vi ønsker dig den bedst mulige begyndelse på det nye år!